Donna Medical Center
Strada Traian 234, București 024046, România
3.5
204 recenzii
9 comentarii
C4RC+W5 București, România
Semnalează o problemă
Solicită ștergerea locaţiei
Revendică această locație
Luni: 9–21
Marți: 9–21
Mirecuri: 9–21
Joi: 9–21
Vineri: 9–21
Sâmbătă: 9–14
Duminică: Închis
Marți: 9–21
Mirecuri: 9–21
Joi: 9–21
Vineri: 9–21
Sâmbătă: 9–14
Duminică: Închis
(folosesc cuvantul “stimata” din politete)
Vreau sa va povestesc patania mea cu centrul din str. G. Constantinescu:
Am fost programat pentru o investigatie “Angio CT coronarian” pentru ziua de 31.01.2023, ora 8,00 (dupa aceste detalii, daca va intereseaza, puteti sa aflati cine sunt, adresa de email, telefon, etc.).
Probabil ca stiti ca aceasta investigatie la dv. costa 1500 lei (mai mult de 1/3 din actualul salariu mediu net in Romania)
In ziua de 31.01.2023, la ora 8,00 eram la receptia centrului dv. din str. G. Constantinescu.
Dupa domnisoarele de la receptie, cu o comportare impecabila, ma preia un asistent agitat, care imi cere dosarul medical. Ii arat dosarul meu cu toate consultatiile si investigatiile de cardiologie, pe care mi-l ia imediat din mana, fara sa imi ceara voie, incepe sa il rasfoiasca, pleaca cu el la aparatul xerox, aflat cativa metri mai departe, in receptie, la vedere, dar unde eu nu am acces, scoate documente din el, spunandu-mi: “fac o copie dupa aceste documente si va dau dosarul inapoi”. Incerc sa ii spun, pe un ton cat se poate de bland, ca documentele din acel dosar sunt foarte importante pentru mine, la care asistentul se uita sever la mine si spune pe un ton raspicat: “eu cred ca m-am exprimat destul de clar”
Nu ii raspund, dar ma intreb in sinea mea daca dl. asistent ma crede senil sau poate nu intelege de ce acele documente sunt importante pentru mine si de ce nu vreau sa se rataceasca.
Ma gandesc: senil nu sunt si cred ca dl. asistent a mai vazut persoane de 70 de ani care nu sunt senile; in ceea ce ma priveste, eu mai lucrez, am un business care functioneaza, fac in fiecare an peste 100 km pe jos pe Via Transilvanica, e drept ca am niste probleme cu inima…atunci poate dl. asistent nu intelege de ce documentele sunt importante pentru mine… oricum, de-o fi una, de-o fi alta, dl. asistent nu stie ce inseamna empatia…si, apropo, nici nu stiu cum il cheama, nu s-a prezentat, cu toate ca, inainte de intalnirea cu dansul, tocmai am completat un formular cu 3-4 pagini, prin care eram intrebat, printre altele, daca mi-a fost prezentata echipa care se va ocupa de investigatia mea si daca mi s-au dat detalii despre investigatie. Deoarece niciunul dintre aceste puncte nu era indeplinit, nu le-am bifat, gandindu-ma ca, probabil, cineva va observa acest lucru, ma va intreba care este motivul si atunci mi se vor da inclusiv aceste detalii si eu voi bifa punctele respective; numai ca nimeni nu m-a intrebat nimic si acum ma gandesc ca, avand semnatura mea in josul paginii, personalul centrului putea oricand sa bifeze punctele respective (dar nu vreau sa fiu rau…)
In sfarsit, dl. asistent imi da dosarul inapoi, verific, este intreg. Dupa cateva minute ma cheama in sala in care era aparatul pentru investigatie si apare si o d-ra asistenta, care de asemenea nu s-a prezentat. Le spun amandorura ca este prima data cand fac o astfel de investigatie. D-ra asistenta imi prezinta detaliile legate de substanta de contrast (val de caldura, posibil gust metalic in gura), discutam problemele legate de alergii, prezint scrisoarea medicala de la medicul alergolog. Nu aud nici un cuvant legat de eventuale comenzi de respiratie in timpul efectuarii investigatiei.
Dupa terminarea investigatiei, d-ra asistenta ma intreaba daca am auzit comenzile de respiratie. Ii raspund ca nu am auzit nici o comanda de respiratie. “Cum”, spune ea, “nu v-am spus de la inceput ca veti auzi niste comenzi de respiratie?”. Sunt consternat: nu mi-a spus nimeni nimic despre comenzi de respiratie. Cat am fost in interiorul tubului, am auzit la un moment dat un murmur in difuzor, complet neinteligibil si ATENTIE: nu am probleme cu auzul.
In sfarsit, ajung din nou pe holul de asteptare, cu branula pe mana; dl. asistent imi spune ca voi avea de asteptat cca ½ ora, timp in care va aparea si CD-ul rezultat in urma investigatiei; trece ½ ora, trece 1 ora si… nimic; ma duc la receptie sa vad ce se intampla, d-ra de la receptie da un telefon si dupa cateva minute apare dl. asistent, cel agitat. “M-ati uitat”, zic. Raspunde: “Nu v-am uitat. Veniti cu mine”. O ia repede inainte, imi spune peste umar: “Luati loc pe scaunul alb” si dispare pe niste coridoare. Ma uit in jur si nu vad nici un scaun alb, o iau in directia in care a disparut dl. asistent si, la un moment dat vad un scaun alb. “Acesta trebuie sa fie”, imi spun in gand si ma asez. Dupa cateva minute, apare dl. asistent si imi scoate branula, dupa care imi spune sa merg la receptie unde voi gasi CD-ul si voi face plata.
Platesc cei 1500 lei, mi se spuna ca voi primi rezultatul intr-o saptamana (asa cum stiam de cand am facut programarea).
Ajung acasa, obsedat de lipsa comenzilor de respiratie si, normal, il intreb pe GOOGLE si GOOGLE imi spune, legat de modul de desfasurare a investigatiei “Angio CT cornarian”: “De asemenea, pacientului i se cere să își țină respirația timp de 5 până la 15 secunde în timpul scanării. Orice mișcare a corpului poate duce la artefacte pe imagini care scad claritatea acestora”.
Pun mana pe telefon si sun la DONNA Medical Center, numarul 031 227 5706; imi raspunde o d-ra careia ii spun pe scurt despre investigatia care mi s-a facut fara comenzi de respiratie si solicit o intalnire de 5 minute cu d-na doctor despre care mi se spusese ca va face interpretarea investigatiei mele; stiam, de pe site-ul DONNA ca d-na doctor avea program a doua zi si voiam sa stiu daca rezultatul investigatiei mele este afectat sau nu. Primesc tot felul de propuneri de la Call Center, doar-doar voi renunta: mi se propune ca problema mea sa fie preluata de cei de la Call Center, sa discute ei cu d-na doctor si sa revina cu un raspuns… la insistentele mele, mi se promite ca in cursul zilei voi fi sunat de la DONNA Medical Center in legatura cu intalnire cu d-na doctor pentru a doua zi (convorbirea a avut loc pe data de 31.01.2023, la ora 11,39 si, conform uzantelor, a fost inregistrata).
Evident ca nu m-a sunat nimeni de la DONNA si, surpriza, in aceeasi zi, in jurul orei 15,30, sunt informat prin sms ca mi s-a transmis rezultatul investigatiei.
Deschid rezultatul trimis si prima fraza este:
Examinarea a fost artefactata de faptul ca pacientul a respirat/vorbit in timpul achizitiei datelor si a fost interpretata pe reconstructiile multifazice.
Nu stiu ce inseamna aceasta exprimare, cu “interpretare pe reconstructiile multifazice”, dar nu mi se pare de bine.
In semnatura d-nei doctor este prezent nr. de telefon, asa ca sun la numarul respectiv. “Sarut mana, d-na doctor x” intreb. “Spuneti” imi raspunde sever cineva (m-am lamurit ulterior ca era d-na doctor x). Ma prezint, ii spun pe scurt ca in timpul investigatiei nu mi-a dat nimeni comenzi de respiratie. Cred ca nu a fost atenta la ce i-am spus, pentru ca mi-a raspuns ceva de genul: “Am vazut ca ati respirat tot timpul si a trebuit sa interpretez examinarea pe reconstructiile multifazice; alta data sa fiti atent si sa nu respirati”
Am ramas nauc: deci eu ma duc la un centru medical sa fac o investigatie care costa 1500 lei si medicul implicat (medic primar radiolog, doctor in stiinte medicale, competenta CT, RMN) imi spune ca nu-i nimic daca investigatia nu a fost facuta corect, din vina colegilor dansei, ci eu trebuie sa am grija data viitoare; sa am grija pentru ce? Sa studiez procedura de efectuare a investigatiei ca sa evit greselilor asistentilor a caror responsabilitate este ca investigatia sa se desfasoare corect?
“D-na doctor” spun “asistenta nu mi-a dat nici o comanda de respiratie”.
“Nu este o comanda a asistentei” spune dna doctor, “este un mesaj inregistrat”
“Nu am auzit nici un mesaj inregistrat” spun.
“Ne cerem scuze atunci, eu nu am fost prezenta in sala” spune d-na doctor, “probabil s-a ocupat asistenta sa rezolve problema cu mesajul” si in continuare m-a asigurat ca putut sa interpreteze examinarea si rezultatul nu este alterat.
Acum, eu nu stiu ce sa cred, dar bunul simt imi spune ca nu degeaba sunt comenzile de oprire a respiratiei si ele sunt destinate sa tina corpul nemiscat, pentru obtinerea unor imagini clare. Desigur ca toata lumea de la DONNA imi va spune ca rezultatele nu au fost alterate, dar eu nu pot sa cred acest lucru.
Una peste alta, recomand tuturor sa se adreseze la DONNA Medical Center numai daca vor sa aiba o experienta cu personal medical lipsit de empatie si gata sa-si arate lipsa de consideratie, inclusiv prin indiferenta fata de desfasurarea corecta a unei investigatii. De asemenea sa mearga la DONNA daca vor sa intalneasca medici care le recomanda sa stapaneasca dansii, ca pacienti, detaliile de desfasurare a unei investigatii in locul asistentilor.
Pe mine, unul, aceasta experienta m-a costat 1500 lei.
Cu stima
P.S. Sunt curios daca cineva de la DONNA va lua cumva legatura cu mine… probabil ca nu…
Cu multumiri pentru serviciile oferite pana in prezent🙏🤗😘👍
As sugera personalului clinicii sa anunte pacientii ca medicul nu.si poate desfasura consultatiile la ora stabilita si sa propuna alternative. Altfel este o lipsa de respect fata de timpul pacientilor. Care platesc consultatiile...